Doresti sa discutam la telefon?
Închide

VREI O ESTIMARE GRATUITA PENTRU PROIECTUL TAU?
OBTINE O COTATIE ACUM »

SUNA-NE ACUM:
0723 601 602

Amenajare spatiu de lucru

O construtie ideala reprezinta un  proiect complex ce include numeroase aspecte. De la materialele de constructie folosite, la design-ul viitorului edificiu si pana la amenajarile interioare, fiecare element este definitoriu pentru a avea rezultatul final dorit.

In cazul cladirilor de birouri, amenajarea acestora este cu atat cu mai importanta datorita faptului ca mediul de lucru si modul in care spatiul in care se lucreaza influenteaza rata de productivitate. Prin urmare, acest aspect ii preocupa atat pe cei care detin afaceri in Romania, cat si in strainatate.

Un studiu realizat la nivelul tarilor din Europa, Orientul Mijlociu si Africa demonstreaza ca bugetul mediu folosit pentru a amenaja spatiile de birouri din Bucuresti este asemanator costului mediu folosit in orase din Europa Centrala si de Sud – Est. In consecinta, o companie din Praga ajunge sa plateasca 530 de euro/mp, in timp ce in Varsovia si Budapesta costul este mai scazut cu 30 de euro, ajungand la 500 de euro/mp.

Asa cum este de asteptat, diferentele de cost cresc in Europa de Vest semnificativ. Astfel ca, o companie din Londra achita in medie 880 de euro/mp, 835 de euro/mp in Frankfurt ori 805 de euro/mp in Amsterdam. Aceasta situatie se datoreaza faptului ca mediul in care angajatii lucreaza a devenit un factor de decizie crucial in momentul angajarii. Asa cum este reflectat prin intermediul studiilor recente, viitorii angajati inclina balanta mai mult inspre modul in care biroul in care urmeaza sa lucreze decat inspre avantajele salariale.

Luand toate aceste elemente in considerare, nici nu este de mirare ca reprezentantii companiilor sunt dispusi sa investeasca in bugete considerabile pentru asigurarea spatiului de lucru ideal. De aceea, ei doresc sa asigure o suma intre 300 si 800 de euro/mp in functie de proiectul in cauza. In mod evident, bugetul destinat amenajarii spatiilor de birouri depinde si de domeniul de activitate al companiei, cei din IT&C fiind cei care aloca cela mai mari sume de bani.

Un alt aspect ce trebuie mentionat in acest sens sunt termenii contractului de inchiriere. Astfel ca exista situatii in care chiriasii unui imobil isi asuma responsabilitatea amenajarii spatiilor de lucru sau cazuri in care proprietarul imobilului face acele investitii ce vor fi ulterior reflectate in pretul chiriei.

Mai mult, avand in vedere ca gradul de satisfactie al angajatilor a devenit un aspect important, exista proprietari de companii care doresc crearea unui nou post de munca denumit „director responsabil de fericirea angajatilor”. Chiar si studiul realizat de Future of the Work sustine importanta unei astfel de persoane in cadrul companiilor: „Angajatii vor un spatiu care sa-i inspire, sa le permita munca in echipa, iar cerintele merg pana la asigurarea unor zone dedicate pentru servicii medicale sau pentru relaxare, precum sali de siesta sau de meditatie, Sali de consultatii medicale – nutritionist, estetician. ”

Acelasi studiul exprima si parerea angajatilor referitor la posibilitatea infiintarii un post de Chief Happiness Officer (persoana responsabila de fericirea angajatilor). Dintre persoanele intervievate, 33% sustin o asemenea initiativa, iar tari precum India, SUA, Africa de Sud si China sustin implementarea unei astfel de idei. La polul opus, angajatii din Olanda, Japonia, Franta si Germania nu considera ca existenta unei asemenea persoane este relevanta.

Daca si dumneavoastra va doriti ca angajatii sa beneficieze de un spatiu de lucru adecvat nevoilor si dorintelor lor, echipa Proiect Arges este pregatita sa va ajute! Va garantam ca ideile noastre de design interior reprezinta solutia ideala!

Sursa articolului aici