Doresti sa discutam la telefon?
Închide

VREI O ESTIMARE GRATUITA PENTRU PROIECTUL TAU?
OBTINE O COTATIE ACUM »

SUNA-NE ACUM:
0723 601 602

Acte pentru constructie casa

Ridicarea unei locuinte reprezinta cu siguranta unul dintre cele mai importante momente din viata dumneavoastra. Odata ce ati decis sa investiti intr-un astfel de proiect, mai mult ca sigur va doriti sa faceti lucrurile ca la carte si sa va asigurati ca obtineti rezultatul dorit.

In consecinta, va sfatuim sa aveti in vedere faptul ca exista numeroase aspecte de care trebuie sa tineti cont, incepand cu o serie de acte pentru constructie casa ce va sunt necesare.

De aceea, va invitam sa aflati care sunt documentele si avizele legislative necesare construirii unei case. In acest mod, veti avea o perspectiva de ansamblu in ceea ce priveste partea legislativa.

Acte pentru constructie casa

Orice proiect de realizare al unei case se poate efectua in baza obtinerii tuturor documentelor si avizelor stipulate de legea in vigoare. Autorizatia de constructie este documentul fara de care nu puteti demara constructia. Acesta are o valabilitate de 12 luni de la obtinerea lui, timp in care dumneavoastra trebuie sa incepeti lucrarea.

In vederea obtinerii autorizatiei de constructie, aveti nevoie de urmatoarele acte:

  • titlul de proprietate al imobilului (contract de vanzare – cumparare, donatie, schimb, certificat de mostenitor, hotarare judecatoreasca etc.);
  • certificat de urbanism;
  • studiu geotehnic al terenului;
  • cadastru pentru teren sau imobil;
  • planuri topografice la scara 1:500 si 1:2000 (se obtin de la Directia de Cadastru);
  • dovada de luare in evidenta a proiectului la Ordinul Arhitectilor din Romania.

CU si PAC

Un alt document necesar proiectului dumneavoastra este si certificatul de urbanism (CU). Acesta se obtine de la primaria localitatii sau sectorului in aria caruia va fi construita casa si cuprinde informatii legate de modul in care poate fi realizata o lucrare si ce anume poate fi construit intr-o anumita zona.

Mai mult, in CU veti regasi indicate si avizele pe care Primaria vi le solicita. In general, sunt cerute avizul de mediu care se obtine de la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si acordurile provenite de la furnizorii de utilitati din zona: electricitate, alimentare cu apa si canalizare, salubritate, gaze sau altele.

In functie de zona in care este amplasata locuinta, este posibil sa aveti nevoie si de planurile urbanistice ori de alte avize.

La fel de important este si obtinerea proiectului de autorizare de construire realizat de catre echipele tehnice de specialitate. Acesta contine informatii referitoare la documentatia tehnica necesara pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructie si este realizat in proiectul tehnic si al detaliilor de executie.

Specialistii in domeniu (arhitecti, ingineri de rezistenta, ingineri instalatii) se ocupa de intocmirea autorizatiei si proiectului tehnic in conformitate cu prevederile legale mentionate in CU, legile si normele in vigoare si caracteristicile zonei in care este realizata constructia.

Avand in vedere diversitatea de acte pentru constructie casa carora trebuie sa le acordati atentie, va sfatuim sa apelati la expertii Proiect Arges pentru a beneficia de asistenta in intocmirea dosarului pentru autorizarea viitoarei locuinte.